Automatyczne systemy transportowe

Logistyka jest jednym z kilku kluczowych elementów decydujących o wydajności linii produkcyjnej. Z myślą o wyzwaniach, jakie stawia ten obszar pracy linii, firma Unitem projektuje systemy dostosowane do wymagań klientów i wewnętrznych uwarunkowań firmy.
automatyczne systemy transportowe

Wieloletnie doświadczenie firmy Unitem z Dolnego Śląska w automatyzacji i robotyzacji procesów produkcji  w wielu branżach umożliwiło oferowanie automatycznych systemów transportowych.

Dostosowujemy systemy transportowe z uwzględnieniem uwarunkowań linii produkcyjnej, np.:

  • temperatury występującej w czasie całego procesu produkcyjnego,
  • wagi i gabarytów elementów wymagających przeniesienia,
  • dostępność i ilość miejsca na usytuowanie przenośnika,
  • procesu produkcyjnego,
  • wymaganej liczby operatorów,
  • innych uwarunkowań.

Dlaczego warto nas wybrać?

Mamy bogate doświadczenie w branży automotive i pokrewnych, gdzie wymagana jest manipulacja produktami o zróżnicowanych wymiarach i wagach: od małych po bardzo ciężkie. Z powodzeniem dostarczamy nasze rozwiązania na potrzeby branży spożywczej, branży drzewnej, branży obróbczej, branży medycznej.

Jesteśmy integratorem, a nie dystrybutorem. Nie posiadamy umów z dostawcami systemów przenośników. Dlatego możemy zaproponować optymalne rozwiązania pod względem ceny samej maszyny jak i jej funkcjonalności. Część linii może zostać dostarczona od jednego producenta, a inne elementy od innego. Integrujemy technologie by zmaksymalizować ich niezawodność.

Jak projektujemy systemy transportowe?

Budowa systemów podwieszanych jest realizowana w oparciu o indywidualne projekty dostosowane pod wymagania klientów. Dzięki temu mamy stałych klientów, którym stale dostarczamy dostosowane do nich, sprawdzone rozwiązania. Także dla nowych klientów, po audycie, projektujemy niezawodne rozwiązania znacząco poprawiające efektywność procesów produkcyjnych.

Wszyscy nasi klienci otrzymują dopracowane w każdym szczególe systemy transportowe spełniające rygorystyczne normy wewnętrzne jak i zewnętrzne.

Etapy realizacji systemu transportowego

1. Audyt obecnych rozwiązań zastosowanych w procesie produkcyjnym

Przed przystąpieniem do prac już na etapie ofertowania przeprowadzamy specjalistyczny audyt. W jego trakcie dowiadujemy się:

  • szczegółów elementów procesu produkcyjnego, który mamy zautomatyzować;
  • jakie są wymagania klienta, np.:
    • maksymalny koszt wdrożenia,
    • dodatkowe cechy,
    • funkcje i zadania przenośnika,
    • maksymalny czas wdrożenia i inne;
  • o możliwościach montażu przenośnika (dokładne zwymiarowywanie hali, określenie miejsc przyłączy, wstępne określenie przybliżonego wyglądu przenośnika).

2. Proces projektowania i konsultacji z klientem

3. Budowa i programowanie podwieszanego systemu transportowego

W trakcie tego etapu klient otrzymuje szczegółowe informacje na temat zakresu prowadzonych prac.

4. Odbiór wewnętrzny zbudowanego systemu

W tym etapie przeprowadzamy rygorystyczne testy z użyciem produktów dostarczanych przez klienta. Chcemy mieć pewność, że nasze rozwiązanie jest niezawodne.

5. Montaż i uruchomienie systemu u klienta

Przed montażem przygotowujemy miejsce montażu wykonując odpowiednie prace oraz dostarczając w odpowiedniej kolejności elementy systemu. Naszym nadrzędnym celem jest przeprowadzenie montażu i uruchomienia u klienta w jak najkrótszym czasie.

Zastosowanie przenośników Power & Free

Największa ilość przenośników zrealizowaliśmy z przenośnikami P&F. Przenośniki Power&Free wykorzystywane są przedzie tam, gdzie:

  • wymagany jest różny czas transportu różnych detali;
  • wymagana jest linia buforowa;
  • wymagane jest zatrzymywanie zawieszek z detalami w odpowiednich miejscach (np. przy stanowiskach montażowych lub stanowiskach kontrolnych);
  • wymagane jest grupowanie tych samych detali, by w następnych etapach produkcji mogły być przetwarzane grupowo;
  • czas dostarczania detali na linie przenośnikową jest różny.

Film poniżej przedstawia linię buforową, która zautomatyzowała pracę lakierni. Celem stworzenia automatycznego buforu była redukcja ilości wymaganych pracowników, zwiększenie płynności procesu i jego automatyzacja.

Czym są przenośniki Power & Free

Przenośniki Power and Free są zwykle używane do transportu części wzdłuż linii montażowej z jednego procesu do drugiego. Przenośniki Power and Free umożliwiają również buforowanie produktu wzdłuż ścieżki przenośnika. Ponieważ pozwalają na automatyczne zatrzymywanie i uruchamianie części w zależności od potrzeb, systemy przenośników Power and Free są niezwykle wszechstronne.

Jak działają przenośniki podwieszane Power and Free?

Przenośniki Power i Free mają dwie ścieżki, z których jedna znajduje się nad drugą.

Na jednym z torów, zwanym „Power”, zamocowany jest pozbawiony uchwytów łańcuch przenośnika. Przenośnik ten pracuje w sposób ciągły, gdy przenośnik jest uruchomiony.

Na drugiej ścieżce „Free” znajdują się elementy, trawersy, na których zawiesza się detale. Trawersy mocowane są do linii „Power” w specjalncyh stacjach nazywanych popychaczami. Te stacje montowane są wszędzie tam, gdzie detale mają zostać zawieszone na linii przenośnikowej lub zatrzymać się do montażu.

W przypadku gdy wózek natrafi na inny wózek z przodu (np. zatrzymany na sitowisku montażowym), system wolnych wózków automatycznie go odłącza. Dzięki temu łańcuch napędowy może kontynuować pracę. W ten sposób swobodne wózki mogą się zatrzymywać i uruchamiać w różnych punktach systemu przenośnikowego.

Wózki transportowe z napędem mechanicznym i swobodnym mogą zatem umożliwiać zatrzymanie i uruchomienie każdego z pojedynczych ładunków transportowych. Są w stanie gromadzić się razem, a następnie w kontrolowany sposób ponownie się rozdzielać. System może obejmować zakręty poziome, zakręty pionowe (zmiany wysokości) oraz przełączniki umożliwiające wysyłanie niektórych wózków w jednym kierunku, a innych w innym. Wiele przenośników napędzanych i swobodnych posiada również dwa lub więcej łańcuchów ciągnących swobodne wózki wokół systemu przenośnikowego. W obszarach produkcyjnych łańcuch może poruszać się powoli, na zasadzie „łańcucha prędkości produkcyjnej”, a następnie wolny wózek może przejść do wysokiej prędkości. Dzięki temu łańcuch o dużej prędkości może szybko przemieszczać ładunki na przenośniku do wymaganych obszarów dostawy. Poniższy film pokazuje działanie systemu Power and Free.

Pobierz Poradnik:
Jak znaleźć rzetelnego wykonawcę?

Podając maila otrzymasz dostęp do poradnika oraz zapisujesz się do naszego Newslettera, w którym będziemy podsyłać podobne materiały. Administratorem danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Unitem Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Kominiarska 42C 51-180 Wrocław. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatnośc

Powiązane artykuły

zrobotyzowane stacje montażowe
Baza Wiedzy

Opłacalność zrobotyzowanych stacji montażowych

Na bazie wieloletniego doświadczenia w budowaniu aplikacji montażowych dla naszych klientów, potrafimy analizować zmianę w trendach rynkowych. Jako profesjonalny dostawca dedykowanych maszyn zrobotyzowanych potrafimy na te zmiany odpowiednio reagować i przekładać na bezpośrednie korzyści dla klienta.

Ramię robotyczne z dużym chwytakiem w fabryce automotive dla aplikacji bin picking.
Baza Wiedzy

Losowa aplikacja bin picking krok po kroku

Proste implementacje systemów bin picking są przyjemne jak spacer w parku. Trudności zaczynają się w momencie, kiedy mamy do czynienia z aplikacją losową. Chaotycznie ułożone elementy, które zakleszczają się lub są trudne do pobrania i prawidłowego odłożenia, wymagają wiedzy, doświadczenia i kreatywności.

Stanowiska material handling
Oferta

Stanowiska material handling

Logistyka materiałów oraz wyrobów w zakładzie jest równie ważna, jak sam proces ich wytworzenia. Niewłaściwa logistyka jest w stanie zakłócać proces produkcji. Wiele bolączek stanowisk material handling można rozwiązać przy pomocy robotyzacji i automatyzacji, które są domeną Przemysłu 4.0. Z przyjemnością pomagamy naszym klientom we wprowadzaniu standardu I4.0 zarówno w ich stanowiskach material handlingu, jak i całych linii produkcyjnych.

Automatyczna lakiernia
Oferta

Automatyzacja lakierni

Trudnością w automatyzacji procesów lakierniczych jest mnogość podsystemów wykorzystywanych na halach lakierniczych. Procesy lakiernicze są stale unowocześniane. Jednak w wielu lakierniach działają systemy, które nie są automatycznie zintegrowane ze sobą. Najczęściej integracja takich systemów jest realizowana przez pracę manualną, co obniża potencjalną wydajność lakierni.

Zbudujemy maszynę dla Ciebie!

Sukces Twojej firmy to także sukces naszych maszyn. Nam też zależy na tym, aby Twoja konkurencja została daleko w tyle – dlatego w tym wyścigu damy z siebie wszystko!

Zostaw numer a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe

Administratorem danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Unitem Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Kominiarska 42C 51-180 Wrocław. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatności.