Wieloletnie doświadczenie firmy Unitem z Dolnego Śląska w automatyzacji i robotyzacji procesów produkcji w wielu branżach umożliwiło oferowanie automatycznych systemów transportowych.
Dostosowujemy systemy transportowe z uwzględnieniem uwarunkowań linii produkcyjnej, np.:
- temperatury występującej w czasie całego procesu produkcyjnego,
- wagi i gabarytów elementów wymagających przeniesienia,
- dostępność i ilość miejsca na usytuowanie przenośnika,
- procesu produkcyjnego,
- wymaganej liczby operatorów,
- innych uwarunkowań.
Dlaczego warto nas wybrać?
Mamy bogate doświadczenie w branży automotive i pokrewnych, gdzie wymagana jest manipulacja produktami o zróżnicowanych wymiarach i wagach: od małych po bardzo ciężkie. Z powodzeniem dostarczamy nasze rozwiązania na potrzeby branży spożywczej, branży drzewnej, branży obróbczej, branży medycznej.
Jesteśmy integratorem, a nie dystrybutorem. Nie posiadamy umów z dostawcami systemów przenośników. Dlatego możemy zaproponować optymalne rozwiązania pod względem ceny samej maszyny jak i jej funkcjonalności. Część linii może zostać dostarczona od jednego producenta, a inne elementy od innego. Integrujemy technologie by zmaksymalizować ich niezawodność.
Jak projektujemy systemy transportowe?
Budowa systemów podwieszanych jest realizowana w oparciu o indywidualne projekty dostosowane pod wymagania klientów. Dzięki temu mamy stałych klientów, którym stale dostarczamy dostosowane do nich, sprawdzone rozwiązania. Także dla nowych klientów, po audycie, projektujemy niezawodne rozwiązania znacząco poprawiające efektywność procesów produkcyjnych.
Wszyscy nasi klienci otrzymują dopracowane w każdym szczególe systemy transportowe spełniające rygorystyczne normy wewnętrzne jak i zewnętrzne.
Etapy realizacji systemu transportowego
1. Audyt obecnych rozwiązań zastosowanych w procesie produkcyjnym
Przed przystąpieniem do prac już na etapie ofertowania przeprowadzamy specjalistyczny audyt. W jego trakcie dowiadujemy się:
- szczegółów elementów procesu produkcyjnego, który mamy zautomatyzować;
- jakie są wymagania klienta, np.:
- maksymalny koszt wdrożenia,
- dodatkowe cechy,
- funkcje i zadania przenośnika,
- maksymalny czas wdrożenia i inne;
- o możliwościach montażu przenośnika (dokładne zwymiarowywanie hali, określenie miejsc przyłączy, wstępne określenie przybliżonego wyglądu przenośnika).
2. Proces projektowania i konsultacji z klientem
3. Budowa i programowanie podwieszanego systemu transportowego
W trakcie tego etapu klient otrzymuje szczegółowe informacje na temat zakresu prowadzonych prac.
4. Odbiór wewnętrzny zbudowanego systemu
W tym etapie przeprowadzamy rygorystyczne testy z użyciem produktów dostarczanych przez klienta. Chcemy mieć pewność, że nasze rozwiązanie jest niezawodne.
5. Montaż i uruchomienie systemu u klienta
Przed montażem przygotowujemy miejsce montażu wykonując odpowiednie prace oraz dostarczając w odpowiedniej kolejności elementy systemu. Naszym nadrzędnym celem jest przeprowadzenie montażu i uruchomienia u klienta w jak najkrótszym czasie.
Zastosowanie przenośników Power & Free
Największa ilość przenośników zrealizowaliśmy z przenośnikami P&F. Przenośniki Power&Free wykorzystywane są przedzie tam, gdzie:
- wymagany jest różny czas transportu różnych detali;
- wymagana jest linia buforowa;
- wymagane jest zatrzymywanie zawieszek z detalami w odpowiednich miejscach (np. przy stanowiskach montażowych lub stanowiskach kontrolnych);
- wymagane jest grupowanie tych samych detali, by w następnych etapach produkcji mogły być przetwarzane grupowo;
- czas dostarczania detali na linie przenośnikową jest różny.
Film poniżej przedstawia linię buforową, która zautomatyzowała pracę lakierni. Celem stworzenia automatycznego buforu była redukcja ilości wymaganych pracowników, zwiększenie płynności procesu i jego automatyzacja.
Czym są przenośniki Power & Free
Przenośniki Power and Free są zwykle używane do transportu części wzdłuż linii montażowej z jednego procesu do drugiego. Przenośniki Power and Free umożliwiają również buforowanie produktu wzdłuż ścieżki przenośnika. Ponieważ pozwalają na automatyczne zatrzymywanie i uruchamianie części w zależności od potrzeb, systemy przenośników Power and Free są niezwykle wszechstronne.
Jak działają przenośniki podwieszane Power and Free?
Przenośniki Power i Free mają dwie ścieżki, z których jedna znajduje się nad drugą.
Na jednym z torów, zwanym „Power”, zamocowany jest pozbawiony uchwytów łańcuch przenośnika. Przenośnik ten pracuje w sposób ciągły, gdy przenośnik jest uruchomiony.
Na drugiej ścieżce „Free” znajdują się elementy, trawersy, na których zawiesza się detale. Trawersy mocowane są do linii „Power” w specjalncyh stacjach nazywanych popychaczami. Te stacje montowane są wszędzie tam, gdzie detale mają zostać zawieszone na linii przenośnikowej lub zatrzymać się do montażu.
W przypadku gdy wózek natrafi na inny wózek z przodu (np. zatrzymany na sitowisku montażowym), system wolnych wózków automatycznie go odłącza. Dzięki temu łańcuch napędowy może kontynuować pracę. W ten sposób swobodne wózki mogą się zatrzymywać i uruchamiać w różnych punktach systemu przenośnikowego.
Wózki transportowe z napędem mechanicznym i swobodnym mogą zatem umożliwiać zatrzymanie i uruchomienie każdego z pojedynczych ładunków transportowych. Są w stanie gromadzić się razem, a następnie w kontrolowany sposób ponownie się rozdzielać. System może obejmować zakręty poziome, zakręty pionowe (zmiany wysokości) oraz przełączniki umożliwiające wysyłanie niektórych wózków w jednym kierunku, a innych w innym. Wiele przenośników napędzanych i swobodnych posiada również dwa lub więcej łańcuchów ciągnących swobodne wózki wokół systemu przenośnikowego. W obszarach produkcyjnych łańcuch może poruszać się powoli, na zasadzie „łańcucha prędkości produkcyjnej”, a następnie wolny wózek może przejść do wysokiej prędkości. Dzięki temu łańcuch o dużej prędkości może szybko przemieszczać ładunki na przenośniku do wymaganych obszarów dostawy. Poniższy film pokazuje działanie systemu Power and Free.