Technologie:
- robot – Universal Robots UR10,
- system wizyjny – SensoPart VISOR V20,
- PLC – Siemens S7-1200,
- HMI – Siemens TP1200,
- stacjonarny czytnik kodów 2D – Keyence SR1000,
- ręczny czytnik kodów – DATALOGIC PM9500,
- brama szybkobieżna – Efaflex,
- układ bezpieczeństwa – SICK,
- logowanie operatora za pomocą pastylki RFID.
Wszystkie te elementy montowane były wcześniej przez operatorów. Ze względu na dużą ilość komponentów, ich różnorodność oraz możliwość popełnienia pomyłki przy montażu konieczne było przeprowadzanie całościowego testu jakościowego eliminującego błędy ludzkie.
Wyzwaniem była konieczność sprawdzania nie tylko obecności komponentów, ale również ich odpowiedniej orientacji pionowej i poziomej oraz wykrywanie błędów montażu, takich jak niedokręcona śruba czy montaż spinek tył na przód.
Wykorzystanie robota z systemem wizyjnym zapewniło procesowi kontroli, powtarzalność, szybkość oraz niezawodność.
Branża automotive posiada bardzo wysokie standardy produkcji, a brak choć jednego z komponentów może spowodować duże problemy w późniejszym etapie produkcyjnym. Na przykład brak spinek czy klipsów oznacza, że niemożliwy byłoby poprawny montaż kolejnych podzespołów lub zamocowanie samej deski w samochodzie, nie wspominając już o braku głośnika czy kratek wentylacyjnych.