Czym jest i na czym polega zdalny serwis maszyn?
Zdalny serwis maszyn jest usługą naprawy lub konserwacji sprzętu na odległość. Cechą wyróżniającą jest to, że pracownik serwisu dokonuje niezbędnych napraw i/lub oględzin urządzenia bez opuszczania swojej firmy. Pozostanie serwisanta w bazie i zdalne wykonywanie czynności serwisowych są możliwe dzięki zarówno wsparciu przeszkolonego pracownika firmy, w której znajduje się serwisowana maszyna, jak i dostępowi do panelu maszyny przy użyciu odpowiednio zabezpieczonego oprogramowania z dostępem do sieci.
W jakich sytuacjach sprawdza się serwis maszyn przeprowadzany zdalnie?
- wdrażanie i dostrajanie nowych maszyn na linii produkcyjnej;
- przeprowadzanie zalecanego przeglądu lub prac konserwacyjnych;
- usterka maszyny produkcyjnej;
- uruchomienie nieużywanej maszyny, gdy po czasie jest ponownie włączana do procesu produkcyjnego.
Czy zdalne serwisowanie maszyn jest korzystne?
Warto podkreślić, że na szybkim zdalnym serwisie maszyn zyskują wszyscy.
W pierwszej kolejności zyskuje firma korzystająca z usługi, która otrzymuje gwarancję szybkiego rozwiązania problemu i tym samym ograniczenia potencjalnych strat. Następnie korzyści odnotowuje firma serwisująca: może wykonać większą ilość zleceń naprawy, ponieważ pracownicy nie spędzają czasu na dojazdach i staniu w korkach. Ponadto zmniejszone zużycie paliwa owocuje niższą ceną usługi oraz mniejszym zanieczyszczeniem środowiska. Choć to nie koniec zalet tego rozwiązania, to faktem jest, że posiada również wady. Jakie?
Wady zdalnego serwisu maszyn
Największą wadą serwisu zdalnego jest to, że nie wszystko można w ten sposób naprawić. Ponieważ niektóre usterki wymagają ingerencji człowieka, zdarzają się sytuacje, w których serwisant musi zjawić się osobiście. Dzieje się tak, gdyż czasem nawet przeszkolony personel firmy korzystającej z serwisu może nie posiadać odpowiedniej wiedzy czy doświadczenia. Wtedy poprawna diagnoza i eliminacja usterki spoczywają na barkach firmy serwisowej..
Również oprogramowanie wspomagające zdalną kontrolę stanu maszyny może nie wystarczyć do precyzyjnego określenia natury awarii. W takim wypadku koniecznością jest sprawdzenie wnętrza maszyny, przez co serwisant i tak zmuszony jest stawić się w firmie klienta osobiście. Na szczęście istnieje wyjście z tej sytuacji.
Jak wyeliminowaliśmy wady zdalnego serwisu maszyn?
Poznawszy ograniczenia serwisu zdalnego, postanowiliśmy poszukać technologii, która wypełniłaby lukę w usłudze. Dlatego do tego celu wybraliśmy okulary Real Wear, które transmitują obraz widziany przez osobę je noszącą na monitor drugiej osoby. W ten sposób właściciel okularów może zostać „dłońmi” zdalnego serwisanta i jednocześnie pokazywać wnętrze maszyny.
Dodatkowo, aby jeszcze bardziej przyspieszyć serwis zdalny naszej maszyny, do tego zadania oddelegowaliśmy zespół, który brał udział przy jej budowie. Wszak mając pogłębioną wiedzę o serwisowanym urządzeniu, łatwiej jest znaleźć usterkę i dokonać naprawy. Sprawia to, że sprawnie serwisujemy wszystkie rodzaje oferowanych przez nas maszyn: od maszyn obróbczych, po automatyczne maszyny montażowe.
Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie serwisu zdalnego z okularami Real Wear dla naszych klientów?
Unitem od wielu lat współpracuje z firmami przemysłowymi. Budujemy dla nich zarówno pojedyncze maszyny, jak i całe linie produkcyjne. Wiemy z doświadczenia, że serwis zdalny jest przydatny w wielu sytuacjach. Co więcej, nasza usługa odpowiada na ważną potrzebę klienta, jaką jest szybkie rozwiązywanie problemów linii produkcyjnej. Dzięki przemyślanym optymalizacjom procesu serwisowania rozwiązujemy większość trudnych sytuacji w ciągu 3 godzin. Stąd nasz serwis zdalny nazwaliśmy pakietem “Szybki START”. Z dumą oferujemy go wszystkim, którzy zamówili u nas maszynę.